tirsdag 5. oktober 2010

Lek med metalltråd

Oppgave 1.
Lag en vase:

Vi fikk delt ut metalltråd og en liten blomsterholder som vi skulle lage en liten vase utav.
Jeg surret metalltråden rundt blomsterholderen slik at man ikke kunne se den grønne blomsterholderen. Da vi var ferdig å med å surre metalltråd rundt så skulle vi finne noe å pynte vasen med. Jeg valgte å pynte med en grønn ståltråd rundt på toppen av vasen, jeg vil ha en simpel og lett vase istede for mye dilldall på den.
Det var mange andre fine vaser som de andre elevene hadde laget, noen hadde pyntet med å lage eg hjerte og blomster, noen er veldig kreative når det gjelder å lage ting:-)



Oppgave 2.
Lag en fisk:

Vi brukte metalltråd til å lage fisken. Kunne velge mellom grønn og grå metalltråd, jeg valgte grønn.. Vi samlet masse metalltråd og klemte det sammen som en ball. Jeg formet ut fiskemunnen først så hode deretter resten av kroppen.

Disse oppgavene var ganske kjekke, visste ikke at det gikk an å lage slikt av metalltråd.



















































































































1 kommentar: